Software as a Service

Software-as-a-Service oftewel SaaS is een nieuw model voor de levering van software. Hierbij wordt geen kopie van de software meer geleverd aan de klant, maar wordt de software gehost en online aangeboden. De klant heeft dan een login en een gebruiksrecht maar geen toegang tot broncode of objectcode. De software “draait in de cloud”, wordt ook wel gezegd. Met SaaS kan software op zeer veel manieren worden aangeboden en afgerekend, van betalen per maand tot per megabyte of per gebruiker. Onderhoud is eenvoudiger: er is slechts één versie van de software en die is direct onder beheer van de ontwikkelaar. Een aandachtspunt bij SaaS is wel de continuïteit en toegang tot data. Wat als de dienst op zeker moment niet meer draait, door wanprestatie, overmacht of faillissement?

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl

Boetebedingen

In een voorgaande blog over Service Level Agreements (“SLA’s”) heb ik aangegeven dat ik op een later moment terug zou komen op boetebedingen. Boetebedingen komen in de praktijk namelijk veel voor, óók in SLA’s. Denk bijvoorbeeld aan een restitutie voor afnemers van clouddiensten voor de periode dat de dienst niet…

Lees verder op cloudrecht.nl