Locatie Amsterdam
Jollemanshof 12
1019 GW Amsterdam
Telefoon
020 663 1941
E-mail
info@ictrecht.nl
KvK
34216164
BTW
NL8223.30.040.B01
Locatie Groningen
Leonard Springerlaan 35
9727 KB Groningen
Telefoon
050 209 34 99
E-mail
info@ictrecht.nl
KvK
68038712
BTW
NL857275835.B01
Locatie Brussel
Avenue Louise 65
1000 Brussel
Telefoon
+32 (0)2 535 77 55.
E-mail
info@legalict.com
Ondernemingsnummer
0696.909.465
BTW
BE 0696.909.465

Juridisch advies / SLA (Service Level Agreement)

U heeft als dienstverlener een zorgplicht om een “goede” dienstverlening te leveren. Het is dus verstandig om duidelijk uit te werken wat u wel en niet gaat doen.

Zo’n uitgewerkt contract wordt een Service Level Agreement of SLA genoemd. Dit kan als apart contract worden aangeboden of als standaard onderdeel van de offerte.

Een Service Level Agreement (SLA) specificeert welk niveau van dienstverlening u garandeert. Dat gaat dus verder dan in ‘gewone’ contracten, waar vaak niet meer staat dan “wij doen ons best de dienst 24/7 in de lucht te houden”. Een SLA kan soms tientallen pagina’s lang zijn en in detail specificeren hoe diensten worden geleverd (“maximale responstijd: 0,5 seconde”) en hoe wordt omgegaan met storingen (“binnen 10 minuten een ontvangstbevestiging, binnen 30 minuten een statusrapport”). Het is volledig uw eigen keuze hoe gedetailleerd u hierbij wilt zijn.

Meestal wordt de SLA als aparte overeenkomst aangeboden. Een klant krijgt dan standaard geen garanties maar alleen de toezegging dat u uw best gaat doen om de dienst actief te houden. Tegen een meerprijs kan de klant een SLA met bepaalde garanties afnemen. Deze constructie is natuurlijk niet verplicht. U kunt ook standaard in uw algemene voorwaarden bepalen dat u bijvoorbeeld 99,9% uptime garandeert en binnen één werkdag zult reageren op alle klachten. Ook dat is een SLA.

Bekijk de Factsheet Hostingproviders

Bekijk de checklist Service Level Agreement

Ik wil graag meer informatie ontvangen

Meer weten? Laat een van onze juridische experts contact met u opnemen via het onderstaande formulier.



  • Uw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.

Soortgelijke onderwerpen

  • vergrootglas / audit

    Signaleringsdienst

    Voor elke organisatie is het belangrijk om op de hoogte te blijven van nieuwe wetgeving, relevante jurisprudentie, gedragscodes en protocollen die binnen uw branche (gaan) gelden. Zo kunt u er tijdig voor zorgen dat uw bedrijfsvoering op nieuwe ontwikkelingen is ingericht. ICTRecht kan u hierbij helpen middels onze signaleringsdienst.

  • vergrootglas / audit

    Juridische scan

    Met de websitescan van ICTRecht wordt uw website gecontroleerd op het gebied van ICT wet- en regelgeving. De website van uw bedrijf voldoet, na het doorvoeren van de wijzigingen die voortvloeien uit de juridische website scan, aan onderstaande wet- en regelgeving: de Wet koop op afstand, algemene informatieplichten, elektronische overeenkomsten, de Algemene Verordening Gegevensbescherming, terhandstelling algemene voorwaarden en de Telecommunicatiewet.