Vestiging Amsterdam

  • Jollemanhof 12
  • 1019 GW Amsterdam
Telefoon
020 663 1941
E-mail
info@ictrecht.nl
KvK
34216164
btw
NL8223.30.040.B01

Juridisch advies / SLA (Service Level Agreement)

U heeft als dienstverlener een zorgplicht om een “goede” dienstverlening te leveren. Het is dus verstandig om duidelijk uit te werken wat u wel en niet gaat doen.

Zo’n uitgewerkt contract wordt een Service Level Agreement of SLA genoemd. Dit kan als apart contract worden aangeboden of als standaard onderdeel van de offerte.

Een Service Level Agreement (SLA) specificeert welk niveau van dienstverlening u garandeert. Dat gaat dus verder dan in ‘gewone’ contracten, waar vaak niet meer staat dan “wij doen ons best de dienst 24/7 in de lucht te houden”. Een SLA kan soms tientallen pagina’s lang zijn en in detail specificeren hoe diensten worden geleverd (“maximale responstijd: 0,5 seconde”) en hoe wordt omgegaan met storingen (“binnen 10 minuten een ontvangstbevestiging, binnen 30 minuten een statusrapport”). Het is volledig uw eigen keuze hoe gedetailleerd u hierbij wilt zijn.

Meestal wordt de SLA als aparte overeenkomst aangeboden. Een klant krijgt dan standaard geen garanties maar alleen de toezegging dat u uw best gaat doen om de dienst actief te houden. Tegen een meerprijs kan de klant een SLA met bepaalde garanties afnemen. Deze constructie is natuurlijk niet verplicht. U kunt ook standaard in uw algemene voorwaarden bepalen dat u bijvoorbeeld 99,9% uptime garandeert en binnen één werkdag zult reageren op alle klachten. Ook dat is een SLA.

Bekijk de Factsheet Hostingproviders

Bekijk de checklist Service Level Agreement

Dienst aanvraag

Meer weten? Laat een van onze juridische experts contact met u opnemen via het onderstaande formulier.



  • Uw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.

Soortgelijke onderwerpen

  • contracticoon

    Samenwerkingsovereenkomst

    Gaat u samenwerken met een ander bedrijf? Dan is een goed contract zeer verstandig. Een samenwerkingscontract regelt uw beider rechten en plichten. Door vast te leggen waar u en uw partner aan toe zijn, voorkomt u nodeloze conflicten mocht de samenwerking niet helemaal lopen zoals voorzien. ICTRecht kan u in diverse situaties een passende partnerovereenkomst of samenwerkingsovereenkomst leveren.

  • vergrootglas / audit

    Juridische scan webwinkels

    Webwinkels hebben te maken met speciale juridische eisen. Een juridische scan helpt u vast te stellen of uw webshop aan deze en andere algemene wettelijke eisen voldoet.