Als clouddienstverlener heb je een zorgplicht om een “goede” dienstverlening te leveren. Het is dus verstandig om duidelijk uit te werken wat je wel en niet gaat doen. Zo’n uitgewerkt contract wordt een Service Level Agreement (SLA) genoemd. Dit kan als apart contract worden aangeboden of als standaard onderdeel van de offerte.
Een SLA specificeert welk niveau van dienstverlening er wordt toegezegd. Dat gaat dus verder dan in ‘gewone’ contracten. Wat er in de SLA beschreven staat en hoe gedetailleerd de SLA is, verschilt enorm per organisatie en hangt ook af van hoe complex en cruciaal de afgenomen diensten zijn. Het is bij een SLA belangrijk dat je goed definieert wanneer sprake is van een schending van de gedane toezeggingen. Én wat daar de gevolgen van zijn.
Heb je advies nodig bij het opstellen of controleren van jouw SLA? ICTRecht kan je organisatie hiermee van dienst zijn. Onze specialisten hebben jarenlange ervaring met het controleren en opstellen van SLA’s.
Neem contact met ons opMet een SLA schep je duidelijkheid naar jouw klanten toe. Heb je gedacht aan de volgende aandachtspunten?
Je kunt ervoor kiezen om zelf een SLA te maken. Hiervoor kunt je gebruik maken van onze generator. Aan de hand van het invullen van een vragenlijst, wordt een standaard SLA voor je gegenereerd.
Naar de documentenshop"ICTRecht heeft haar waarde meer dan bewezen. Snel en duidelijk in de communicatie. Helder in het advies!"
- Air Miles
Maak kennis met onze juridisch adviseurs. Zij staan organisaties bij met praktisch advies:
Bel ons voor meer informatie op telefoonnummer: 020 663 1941 (voor ICTRecht Groningen: 050 209 3499). Een bericht achterlaten via het formulier kan ook: een van onze juridisch adviseurs neemt dan contact met je op.
Wanneer je een aanvraag bij ons doet, volgt altijd eerst een vrijblijvend kennismakingsgesprek: telefonisch, bij ons op kantoor of bij jou op locatie.
Meld je nu aan voor één van de nieuwsbrieven van ICTRecht en blijf op de hoogte van onderwerpen zoals AI, contracteren, informatiebeveiliging, e-commerce, privacy, zorg & ICT en overheid.