Vestiging Amsterdam

  • Jollemanhof 12
  • 1019 GW Amsterdam
Telefoon
020 663 1941
E-mail
info@ictrecht.nl
KvK
34216164
btw
NL8223.30.040.B01

Onze diensten / Domeinnaamclaims

Hosters (maar ook andere bedrijven) worden geconfronteerd met claims over domeinnamen, van henzelf of van hun klanten.

Een domeinnaam kan inbreuk maken op rechten (zoals merken of handelsnamen) van anderen, of gekoppeld zijn aan misleidende of strafbare websites. Om snel te weten waar u staat, kunt u ICTRecht via onderstaand formulier om advies vragen.

Goede redenen om deze dienst te gebruiken:

  • U wilt optreden tegen een domeinnaam die erg veel lijkt op uw domeinnaam.
  • U wilt graag naast de .nl ook andere domeinnaamextenties als .com in uw bezit krijgen.
  • U heeft een brief gehad van een advocaat dat u moet stoppen een bepaalde domeinnaam te gebruiken omdat hij inbreuk maakt op de merkrechten van een ander.
  • Een concurrent klaagt dat uw domeinnaam te veel op zijn bedrijfsnaam lijkt.
  • Een klant opereert een klaagsite over een bedrijf en het bedrijf eist nu dat u de domeinnaam en de site offline haalt.
    U wilt graag weten of u een bepaalde domeinnaam zonder risico’s kunt registreren en gebruiken.

 

Beschrijf kort de claim en de domeinnaam (of namen) die hierbij betrokken zijn. Als een merk of handelsnaam genoemd is, dan dit expliciet ook opnemen. Wij benaderen u als nadere informatie nodig is.

Dienst aanvraag

Meer weten? Laat een van onze juridische experts contact met u opnemen via het onderstaande formulier.



  • Uw persoonsgegevens gebruiken wij alleen voor het gevraagde contact. Lees de privacyverklaring voor meer informatie.

Soortgelijke diensten

  • vergrootglas / audit

    Scan continuïteit

    Vanzelfsprekend wilt u uw onderneming behoeden van een ondergang. Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom bent u liever voorbereid. Welke juridische maatregelen kunt u nemen om de continuïteit van uw dienstverlening en uw bedrijf te waarborgen?

  • advies vraagwolkje

    Inkoopvoorwaarden

    Als u diensten afneemt, zullen uw leveranciers standaard elk hun eigen algemene voorwaarden hanteren. Dit kan al snel onoverzichtelijk worden, omdat die voorwaarden zelden uniform zijn. Steeds meer organisaties kiezen er dan ook voor om met inkoopvoorwaarden te werken, die voor alle leveranciers dan gelijk zijn.