Een persoonlijke droom is uitgekomen: de detailhandelaar Aurora (van de kledingmerken Coast, Oasis, Karen Millen en Warehouse heeft sinds mei van dit jaar namelijk een geweldige nieuwe service.
Als je op de websites kleding bestelt, kun je deze binnen 90 minuten laten thuisbezorgen. U leest het goed, binnen 90 minuten.
Voor slechts 7,99 GBP (omgerekend iets meer dan 9 euro) kun je de kleding zo snel bij jou thuis of op kantoor ontvangen. Een afspraak afzeggen omdat je niets hebt om aan te trekken is daarmee een excuus dat tot het verleden behoort.
Aurora is gestart met deze supersnelle service in Londen als test, en het bleek al snel een doorslaand succes. Klanten stonden stomverbaasd aan de deur om hun bestelling in ontvangst te nemen, terwijl ze de producten toch echt zelf hadden besteld.
Het blijkt ook erg in de tijd te passen. “Vroeger kocht men maanden van tevoren een jurk voor een bruiloft, tegenwoordig koopt men een dergelijke jurk pas de dag ervoor” zegt Richard Glanville, financieel directeur van Aurora.
Deze succesvolle service zal uiterlijk februari van 2012 dan ook in 90% van Groot-Brittannie mogelijk zijn.
Ik hoor u denken: hoe doen ze dat dan?! Het antwoord is eigenlijk vrij simpel: het koeriersbedrijf Shutl verzamelt de bestelling direct vanuit de winkels en brengt deze meteen naar de klant. Het hele distributiecentrum wordt hierbij dus buiten beschouwing gelaten.
Het systeem werkt duidelijk zijn vruchten af: de opbrengst van de online winkels is sinds de snelle leveringsmogelijkheid gestegen van 10% naar 34%.
Pfff, nu maar hopen dat dit ook snel in Nederland wordt ingevoerd!
Meld je nu aan voor één van de nieuwsbrieven van ICTRecht en blijf op de hoogte van onderwerpen zoals AI, contracteren, informatiebeveiliging, e-commerce, privacy, zorg & ICT en overheid.