Klanten willen graag weten waar ze aan toe zijn (“wanneer heb ik mijn online-bestelde geboortekaarten in huis?”) en u wilt garanderen dat een bestelling echt binnen 24 uur (“vandaag voor 17.00 uur besteld, morgen in huis”) bij de klant is afgeleverd. U bent echter voor de aflevering van de bestelling meestal afhankelijk van een externe bezorgdienst die er helaas soms voor kan zorgen dat u de met de klant afgesproken levertijd niet haalt. Hiervoor wilt u het liefste niet zelf aansprakelijk zijn. Dit voelt oneerlijk, want het is immers vaak de bezorgdienst die de vertraging veroorzaakt en niet u als webwinkel.
Bij menig online shop kom ik waarschijnlijk om die reden bij de veelgestelde vragen (of FAQ's) teksten tegen als .... lees hier verder op het weblog van Twinkle.
Meld je nu aan voor één van de nieuwsbrieven van ICTRecht en blijf op de hoogte van onderwerpen zoals AI, contracteren, informatiebeveiliging, e-commerce, privacy, zorg & ICT en overheid.