Wanneer u telefonisch overeenkomsten sluit moet u, nu de Wet Van Dam van kracht is, de consument ook de mogelijkheid geven de overeenkomst telefonisch weer op te zeggen. Een mondelinge overeenkomst – en ook een mondelinge opzegging – is echter lastig te bewijzen. Daarom is het dus erg belangrijk om het bewuste telefoongesprek op te nemen en te bewaren zodat u de overeenkomst of de opzegging later kunt bewijzen. Dat het niet alleen belangrijk is het verkoopgesprek op te nemen waarin de consument aangeeft dat hij het abonnement wil afsluiten - zoals veel gebeurt bij de bedrijven die aan telefonische verkoop doen - bewijst een recente uitspraak van de rechtbank Haarlem. Hierin heeft de rechter namelijk bepaald dat telefonische opzeggingen ook deugedelijk moeten worden geregistreerd.
Energiebedrijf Oxxio...lees hier verder op het weblog van Twinkle.
Meld je nu aan voor één van de nieuwsbrieven van ICTRecht en blijf op de hoogte van onderwerpen zoals AI, contracteren, informatiebeveiliging, e-commerce, privacy, zorg & ICT en overheid.